28 April 2008 - 19:43Předcházení problémů nastavení účtu webhostingu u klientů

Provozování hostingových služeb je celkem hračka co zvládne celkem každý, 100 klientu je pohoda. Ale pokud počet klientů přeroste určitou hranici kdy už se nevejdete na jeden server, tak vetšinou nastává problém s tím že nevíte co ma jaký klient nastaveno v outlooku někdo používá k připojení k databázi localhost někdo tam pro jistotu nenapíše nic. Někdo používá mysql.example.org …atd.

Doporučuji na začátku pevně stanovit pravidla.

- Mysql server vždy beží na mysql.example.org (nejlépe úplně zakázat přístup z localhost * )
- Postgresql server je dostupný jen na pgsql.example.org
- Odchozí server je vždy smtp. example.org
- Příchozí pošta pro pop3 je pop3.example.org
- Příchozí pošta pro imap je imap.example.org
- FTP server beží jen na ftp.example.org

S takto rozdělenými službami si již můžete snadno hrát a  naprosto bez problémů
je přehodit na jiný server s nějakým dočasným (dejme tomu týdenním redirectem).
A snadno bez výpadků můžete růst z jednoho serveru dál.

Jestliže, ale máte situaci  kdy každý klient používá jiné nastavení tak je buď musíte všechny
obvolat nebo oslovit emailem což Vám stejně nikdy nezaručí, že si své nastavení
zkontrolují a opraví.

Naopak když tomu budete důsledně dbát na nastavení a směrovat klienty správným směrem
ušetříte čas, peníze a ještě Vás budou mit klienti možná rádi.

* Proč nepovolovat připojení k mysql z localhost?
- připojení probíha přes socket a je nepřesměrovatelné na jiný server a pokud nemáte pod kontrolou aplikaci je to problém.

No Comments | Tags: Hosting a housing

Comments are closed.