21 January 2008 - 0:23Dokončování projektů

Každý kdo máte nějaký svůj projekt nebo na kterém děláte( tzn termíny dokončení si
určujete sami.) to určite znáte. Startup projektu je celkem snadný a první polovinu celé
práce máte za sebou velmi rychle. Jenže pak přichází zlom, kdy je pořád težší se dokopat
k tomu dělat to co je potřeba. A většinou posledních 10% trvá stejně dlouho těch 90%  předtím. A některé projekty již ve stádiu 90% rozpracovanosti zůstanou.
Není to tím, že by mi chyběli nápady ale prostě tak nějak na to není čas a nálada.

Poučka.

Prvních 90% mám za sebou, ještě 90% zbývá.

Koncem roku se mi věci nějak nakupili (část problémů řeším ještě nyní) , takže od nového
roku zkouším nový pracovní model.

  • Večer si dám reálný cíl co chci další den stihnout.
  • Snažím se dělat minimum věcí pro známé, protože to zabírá čas a je to pro mne velmi neefektivní.
  • Čas na všechny věci se snažím určovat podle následujícího vzorečku ((čas reálné práce * 3) + 20%), tím mám dost času i když se zkrátí na polovinu a jsou tam započteny i všechy případné průšvihy jako náhlá reinstalace windows, výpadek internetu. Tohle je jedna z mála rozumných věcí z vysoké školy ;)
  • Co lze snažím se zautomatizovat a řešit jenom případné vyjímky a problémy.

Zatím to vypadá, že tenhle postup funguje, ale težko říct jak dlouho bude….

3 Comments | Tags: Programování

Comments:

  1. jj, velmi dobre poznam.. no nic, asi to skusim aplikovat:)

  2. Já taky začínám zkoušet nový postup práce, který by měl vymýtit moje prodlevy, ale trošku jinak.
    - věci co se dají stihnotu do deseti minut se snažím dělat hned
    - vše co má deadline má prioritu
    - na vše si dávám minimálně dvojnásobek času zahrnující případné průsery
    - snažím se dělat si poznámky z již učiněných kroků – hodí se když řeším něco podobného znovu
    - spoustím (snad) vlastní wiki pro archivaci všeho možného, je to jeden z mála efektivních způsobů uchovávání všech informací a postupů, které se můžou hodit.
    - do roka chci zrušit icq – skype a jabber musí stačit. s icq se toho moc udělat nedá.

  3. Já myslim, že věci se mají řešit jednoduše. Píšu si dva todo listy, jeden na následující den a druhý řekněme dlouhodobý. Neskončím práci pokud věci ze seznamu nejsou proškrtané, když je přeskočím jeden den tak už je přeskakuji pořád a to není dobré. Efektivní práci ještě umocním pokud vypnu mobil, icq,..protože jinak je těch rušivých faktorů moc. Myslím, že problém většiny lidí je ten, že startupů dělají moc a pak nic nedotáhnou do konce. Když už je projekt zaběhlý je to něco jiného ale myslím si, že jeden člověk víc než 2 startupy v reálném čase prostě nezvládne.